„Myseľ je všetkým. Pokiaľ neveríš, že niečo dokážeš, tak nedokážeš.“

Plank

Hádam, že už snáď každý počul o cviku plank alebo mostík. V dnešnej dobe, keď sú cviky s vlastnou váhou stále viac a viac populárnejšie sa stáva tento cvik hitom internetu. Je jednoduchý, intenzívny a nezaberie vám príliš veľa času.

Týmto cvikom zapájame najmä brušné svaly, svaly zadku a hamstringy. Na tie prvé sa najmä u kulturistov často zabúda a sú trénované iba sporadicky, no poskytujú oporu pre celý náš chrbát a chrbticu, a preto by sme na ne nemali zabúdať. Okrem pevného a vyrysovaného brucha spevníme aj zadok, zrýchlime metabolizmus a vylepšíme celkové držanie tela.

Tak ako na to ?

Existuje niekoľko druhov planku, klasický plank, plank na lakťoch, bočný plank,... Ak vykonávame klasický plank, začíname v základnej plankovej pozícii s predlaktiami a prstami na nohách na zemi. Lakte sú asi na šírku ramien, nohy držíme pri sebe (ak strácaš rovnováhu presuň nohy na šírku ramien). Svoje telo dostaneme do polohy kedy sa budeme opierať iba o lakte a prsty na nohách, pričom neprehýbame chrbát, držíme spevnené brucho a zadok, snažíme sa telo držať v jednej línii. V takejto polohe vydržte aspoň 10-30 sekúnd, spočiatku to bude málo, no budete sa zlepšovať.

Napokon svetový rekord je 8 hodín a 1 minúta, ktorý tento rok stanovil Mao Weidong pri zápase s predchádzajúcim držiteľom rekordu Georgom Hoodom v čínskom Pekingu.

 

Sme tvorivý tím, neustále pre vás vylepšujeme obsah a dostupnosť naších stránok.

©2015 Beast body. Všetky práva vyhradené.