„Šampióni trénujú, lúzeri sa sťažujú.“

Drep

Jeden z najviac milovaných no aj nenávidených cvikov na svete. No bez pochýb je najlepším cvikom na rozvoj svalovej hmoty nôh.

Pri drepoch zapájame všetky svalové partie nôh, kvadricepsy, hamstringy aj lýtkové svalstvo. Na rozdiel od ostatných cvikov ako legpress, predkopávanie alebo zakopávanie je drep pre telo prirodzeným pohybom, ktorý nevedomky vykonávame od útleho detstva. Ak drepy vykonávame správnou technikou, sú takým intenzívnym cvičením, že spúšťajú vylučovanie testosterónu a rastového hormónu v tele. Mnoho ľudí má z drepov strach a vyhovára sa na bolesť kolien či chrbtice, no tieto problémy sú spôsobné najmä zlou technikou. Drep samotný je technicky dosť náročný a väčšina ho vykonáva zle.

 Pokiaľ chcete drep správne technika by mala byť na prvom mieste. Najčastejšou chybou je príliš úzky postoj, optimálne by sa mal pohybovať niekde na šírku vašich ramien. Mernými zmenami v postojoch dokážeme pri drepoch zapájať niektoré svalové partie viac a naopak. Druhou častou chybou sú neúplné drepy, nie každý má telesnú stavbu takú aby mohol vykonávať perfektný hlboký drep, no skracovať si dráhu pohybu aj takmer o polovicu nám na zdravý nepridá, práve naopak. Tiež záleží kde si položíme tyč, niekto preferuje nižšie na trapézoch iný zas takmer pri krku, s tým sa pohybuje aj miera nášho predklonu. Ak máme tyč položenú nižšie, snažíme sa o mierny predklon a naopak aby naše ťažisko smerovalo do stredu chodidiel. Drepy majú aj rôzne variácie napríklad čelné drepy, kedy nedochádza takmer k žiadnemu predklonu.

Sme tvorivý tím, neustále pre vás vylepšujeme obsah a dostupnosť naších stránok.

©2015 Beast body. Všetky práva vyhradené.