„Robím to, pretože môžem, môžem pretože chcem, chcem pretože si povedal že nemôžem.“

3 cviky ktoré by mal poznať každý

Tlaky na rovnej lavičke (Benchpress)

Klasický tlak na lavičke určite nie je nutné dlho predstavovať. Je to jeden z najkomplexnejších cvikov pre rozvoj hmoty a tlakovej sily hornej polovice tela. A to hlavne pre rozvoj prsného svalstva. Tento cvik má nespočet variácii či už s rôznymi úchopmi alebo polohami lavičky. V klasickej podobe tohto cviku, ktorá vznikla niekedy v 30. Rokoch minulého storočia,  je zaťažovaná predovšetkým stredná časť prsných svalov. Okrem veľkého a malého prsného svalu sa cviku zúčastňuje predovšetkým predná časť deltových svalov a triceps.

 

Mŕtvy ťah (Deadlift)

Mŕtvy ťah je z hľadiska rozvoja svalovej hmoty spolu s drepom považovaný za najproduktívnejší cvik. Mŕtvy ťah je predovšetkým základným cvikom na rozvoj svalstva chrbta. Pretože aktivuje veľké množstvo svalových skupín je veľmi dôležitá správna technika, pokiaľ ho nevykonávate správne môžete sa ľahko zraniť.

 

Drepy (Squats)

Tí ktorý to myslia s rozvojom svalstva vážne nesmú zabúdať ani na tréning nôh. A hlavným cvikom ktorý by nemal chýbať v ich tréningovom pláne sú drepy. Drepy patria k základným a najúčinnejším cvikom na rozvoj dolnej časti tela. Jednou z najčastejších výhovoriek prečo necvičiť drepy je bolesť pri tomto cviku. Tá je často spôsobená zlou technikou , tú je treba natrénovať perfektne, pretože chyby robia aj skúsenejší. A pre tých čo už nejaké zranenie utrpeli existuje množstvo variácii drepov, napr. čelné drepy – pri tomto spôsobe sa vyhnete bolesti v spodnej časti chrbta.

 

Sme tvorivý tím, neustále pre vás vylepšujeme obsah a dostupnosť naších stránok.

©2015 Beast body. Všetky práva vyhradené.